lördag 9 maj 2009

Youth Tour!

Hej!

Nu har jag fått internet tillbaka igen!PRologen gic helt ok jag om 66 av 124 st tror jag och på linjet i fredags så var det jobbigt först kantvind sen en vurpa som splittra upp fältet ännu mer. Jag undvek vurpan och körde tillsammans med några danskar för att aga ikapp klungan igen.Men tillslut så om en grupp på ca.10 mann ikapp oss (dom som hade vurpat)som bland andra Sebastian Krantz satt med i. När det var spurt så var vi ca.20 mann i den klungan och i spurten blev jag ca.10. Lördag: Tempo på morgonen kändes faktiskt helt ok i början men dom sista ca. 5km så gick det uppför och blåste det var svårt att hitta rytme i åkningen. Men det gick rätt bra ändå visade det sig jag kom nånstans i mitten. Linje på eftermiddagen på 78km. Det var ett backigt varv och kantvindskörning uppför. Jag satt med i 2 varv ut av 6st. Jag släppte samtidigt som Per Harring men när det var 2 varv kvar fick jag även släppa den gruppen så fort det gick lite uppför. Jag rullade bara runt det sista varvet för jag fick inte köra det (allra) sista varvet för dom hade bruttit hela Junior och Dam Junior tävlingen eftersom dom körde för mycket på vänster sidan av vägen. Nä nu ska jag ner och äta frukost sen ska jag köra det sista Linjeloppet för detta året på youth tour.

Ha De

/Jonte

Inga kommentarer: