måndag 10 maj 2010

Wendes Dag2

Hej!
Igår var ju andra dagen på Wendes 2-dagars. Först ett Gp som gick riktigt bra. Jag var ca. 8 sek efter trean Linus i Totala så jag visste att jag behövde köra ifrån han. Martin och Marcus (Nässjö) kom loss. På varvet efter deras ryck så ryckte jag och körde ikapp utan problem. Vi höll igång tempot där framme och klungan kom inte ikapp. Jag visste att jag förmodligen skulle behöva jobba dom sista varven då dom ville såklart ha upp Linus också till oss. När det var ett varv kvar så hörde jag pappa säga att Linus var på väg själv. Då fick jag dra hela sista varvet och när det var ca. 500 meter kvar så ryckte martin och Marcus. Jag orka inte dra igång så höll mitt tempo. Linus kom aldrig närmare utan tappade på sista varvet så jag drog ut min ledning till han inför Tempot som skulle gå på eftermiddagen. Inför tempot låg jag alltså trea med ca. 40 sek bak till fjärde mann Linus. Det var bara till att ladda upp i och köra allt på tempot. Jag blev 4:a på tempot men blev tre totalt. Jag är nöjd med helgen. Jag gjorde allt jag kunnat mot tre Nässjö som kör taktik mot en.

Ha De

Jonathan

Inga kommentarer: