måndag 11 augusti 2008

Ystad Tempot,Wendes GP och en Allians!

Hej!
Nu har jag kört Ystad Tempo,Wendes GP och en Allians.Här kommer lite info om loppen!

Ystad Tempot: Det var denna banan som jag debuterade på för 3 års sen. Det är en fin bana att köra tempo på.Vi skulle köra 10km. Jag var laddad som vanligt och visste att det kunde gå bra. Loppet kändes bra och jag körde in på en första plats. 2:a kom Joakim (FK Trampen) och 3:a kom Filip Persson (Landskrona CK). Resultat finns längre ner!

Wendes GP: Ännu ett GP kan det bli bättre!? Vi skulle köra 6 varv på en 2,5km bana. Redan från start försökte Sebbe komma loss men klungan var på direkt. Sen försökte Gustav komma loss men det var samma person som tog det rycket. Sen när det var 2 varv kvar så försökte Alexandra gå loss och hon fick en lucka. Samma person som hade tagit dom andra rycken jagade. Jag var på hans rulle och när han om ifatt Alexandra så stack jag. Jag körde och körde och fick en fin lucka. Jag körde solo hela vägen in till mål och vann! 2:a kom Christoffer Lisson (Tissö CK) 3:a kom Joakim (FK Trampen). Resultat och bilder finns längre ner!
Örestadscyklisternas Allians: Nu var det dax för en allians.Som vanligt skulle vi köra 10km. Det blåste väldigt väldigt mycket och regna väldigt mycket. Vi hade sid vind ut och hem så det var tufft. Men det gick ändå rättså bra. Jag vann och 2:a kom Joakim (FK Trampen) och 3:a kom Filip Persson (Landskrona CK)


Ha De!
/Jonte

Resultat:

Ystad Tempot:
1 NILSSON Jonathan FK Trampen 15:44,0
2 INGEMANSSON Joakim FK Trampen 16:59,5 1:15,5
3 PERSSON Filip Landskrona CK 17:18,9 1:34,9
4 NILSSON Sebastian FK Trampen 18:07,9 2:23,9
5 PEDERSEN Simon FK Trampen 18:09,5 2:25,5

Wendes GP:
1 NILSSON Jonathan FK Trampen 24:48
2 LISSON Christoffer Tissö CK 24:59 0:11
3 INGEMANSSON Joakim FK Trampen
4 PERSSON Filip Landskrona CK
5 BENGTSSON Filip CK Bure
6 NILSSON Sebastian FK Trampen
7 HÖÖG Gustav FK Trampen 25:27 0:39
8 MÅRTENSSON Julius CK C4 25:32 0:44
9 HALLGREN-JOHANSSON Oscar CK C4 28:08 3:20

Örestadscyklisternas Allians:
1: Jonathan Nilsson FK Trampen 16:43
2: Joakim Ingemansson FK Trampen 18:01
3: Filip Persson Landskrona CK 19:09
DNS: Sebastian Nilsson FK Trampen
Bilder:

Wendes GP:










































Inga kommentarer: