måndag 11 augusti 2008

Burseryds loppen!

Hej!

Nu har jag haft en härlig mjölksyra helg! Med två riktigt roliga och hårda lopp! Jag har kört Södra Hestra GP och Västboloppet. Två av mina favorit lopp!
Här kommer lite info om loppen!


Södra Hestra GP:

Jag var riktigt riktigt laddad. Alla dom bästa i Sverige var där så det skulle bli kul! Vi skulle köra 6 varv på en 2,2km bana. Redan från start så var det hård körning. Jag låg alldeles för långt bak i klungan och missade en utbrytning som Ludwig,Marcus,Per,Dennis och Linus var med i. Jag fick igång en bra körning i klungan och alla tog sina förningar. Vi kom ikapp Per efter ett tag. SEn så såg vi att Linus också hade släppt täten. När vi var nära Linus så attackerade jag och jagade ifatt han. Men klungan kom ifatt. I backen körde jag hårt med och jag och Linus fick en lucka till klungan. Luckan blev bara större och större. Nu var det jag och Linus som låg och jagade Ludwig,Marcus och Dennis alla tre från Falköpings CK. På sista varvet så ville inte Linus fram och dra. Jag kollade bak och såg att två stycken hade gått loss från klungan och låg och jagade oss. Så jag körde på. I spurten så tog Linus mig men jag kom 5:a så jag är nöjd! Ludwig vann och Dennis kom 2:a och Marcus 3:a. Resultat och bilder finns längra ner!


Västboloppet:


Ett linje lopp på 36km 2varv på en 18km bana. Från start så attackerade Per och Marcus hängde på dom fick en bra lucka. Sen attackerade Ludwig och jagade ikapp dom. Vi körde på fint i klungan. Vid varvningen så låg jag längst fram i kurvan till backen men precis i kurvan kom Linus och körde förbi och vurpade. Jag fick stanna och köra förbi. I backen hörde vi att Per hade tappat från täten. När Linus kom ifatt så körde vi på riktigt hårt. Till slut så var det bara Jag,Linus och Dennis som låg och jagade Per. Vi om ifatt Per. Sen när det var ca. 1km till mål så attackerade jag men dom var på direkt. Det var många kurvor på slutet så jag ville ligga först genom dom. Efter en kurva så ställde jag mig upp och jag och linus fick en liten lucka. Efter nästa kurva drog Linus om mig och jag försökte hänga på men jag orka inte. Men jag hade fortfarande en lucka till Per och Dennis. In på upploppet så var Per nära mig och körde om mig till slut men Dennis kom aldrig ifatt. Så jag blev 5:a idag igen! Vann gjorde Marcus och 2:a kom Ludwig och 3:a Linus. Jag är nöjd med min helg! Ikväll (den 11) ska jag köra en allians i Åstorp.
Ha de!
/Jonte
Resultat:

Södra Hestra GP:

1 HALLERÖD Ludwig Falköpings CK 20:52
2 WAHLQVIST Dennis Falköpings CK
3 FÅGLUM-KARLSSON Marcus Falköpings CK 20:56 0:04
4 ANDERSSON Linus Nässjö CK 21:46 0:54
5 NILSSON Jonathan FK Trampen
6 KARLSSON Johan CK Wänershof 21:56 1:04
7 LUDVIGSSON Fredrik IK Hakarpspojkarna
8 HARRING Per Mölndals CK 22:02 1:10
9 OTTOSSON Marcus Nässjö CK
10 INGEMANSSON Joakim FK Trampen 22:59 2:07
11 NILSSON Sebastian FK Trampen 25:16 4:24
12 BENGTSSON Filip CK Bure
13 EMANUELSSON Lukas Värnamo CK 25:24 4:32
Anmälda: 13
Startande: 13
Utgått: 0

Västboloppet:

1 FÅGLUM-KARLSSON Marcus Falköpings CK 55:46
2 HALLERÖD Ludwig Falköpings CK
3 ANDERSSON Linus Nässjö CK 57:27 1:41
4 HARRING Per Mölndals CK
5 NILSSON Jonathan FK Trampen 57:30 1:44
6 WAHLQVIST Dennis Falköpings CK 57:32 1:46
7 OTTOSSON Marcus Nässjö CK 58:46 3:00
8 INGEMANSSON Joakim FK Trampen
9 KARLSSON Johan CK Wänershof 58:50 3:04
10 MAGNUSSON Martin Nässjö CK 59:45 3:59
11 PERSSON Markus Jönköpings CK 1:01:15 5:29
12 BENGTSSON Filip CK Bure 1:03:23 7:37
13 PEDERSEN Simon FK Trampen 1:03:24 7:38
DNF

NILSSON Sebastian FK Trampen
LUDVIGSSON Fredrik IK Hakarpspojkarna
EMANUELSSON Lukas Värnamo CK
Anmälda: 16
Startande: 16
Utgått: 3

Bilder:
Södra Hestra GP:
























Västboloppet:









































Inga kommentarer: