lördag 24 maj 2008

Oskarshamns 2-dagars!

Hej!

Nu var Prologen och etapp 1 avklarade. Prologen gick suveränt bra jag körde in på en första plats! Jag fick en mellantid som var 4sek efter Linus(Nässjö CK) som jag sedan körde in så jag kom 1 tiondels sekund före han! Man behöver ju inte ta i mer än vad man behöver ju :P... Sen var det bara att rulla till Vandrarhemmet och gå o lägga sig o sen äta inför etapp 1 ett GP. När starten gick så skulle vi ha en masterstart på 300 meter bilen släppte iväg oss precis i en backe med kullersten. Linus började köra hårt redan från början o jag hängde med fin fint! Vi fick en lucka men jag ville inte gå fram och dra för jag tänkte ifall vi håller undan så tar han nog mig i spurten så jag ville gå loss med nån annan istället. Efter ett tag så kollade jag bak och såg jag Jocke(Fk Trampen), Martin (Nässjö CK) och Marcus (Nässjö CK) som låg och jagade oss. När dom kom upp till oss så var det bara Martin och Marcus spm satt med. Så nu körde jag med 3 från Nässjö. Dom försökte att köra ifrån mig men jag hängde med. Sen attackera Marcus men jag strunta i att hänga på där. Men sen när Marcus hade fått en skaplig lucka så attackerade Linus i backen (Det var 3 varv kvar) och jag försökte hänga på men jag orkade inte och Martin ville ju inte ta det så nu körde jag med Martin och jagade Linus. Jag viftade inte äns fram Martin för jag visste att han inte skulle dra nånting. Linus kom ifatt Marcus och dom började köra. Jag låg och jagade Linus och Marcus helt själv visserliggen hade jag Martin på rullen men han gick inte fram. När jag ock Martin kom in på målrakan så låg jag framför han. Jag drog igång spurten men precis framför mål kom Martin och örde förbi med framhjulet. Det var en hård dag att ligga med 3 Nässjö cyklister men jag är ändå nöjd. Men jag förlorade ledningen nu har Linus ledningen. Nu ska jag ha Cefar Muskelstimulator imorgon är det en ny tävling som gäller det äe ett linje.


Ha De!

/Jonte


Här kommer Bilder från Prologen och GP:et!




































Inga kommentarer: