lördag 19 april 2008

Östgötaloppet

Hej!

Idag (den 19) så var det säsongsdebut uppe i Ljung det var Östgötaloppet som gällde.Redan från början började Falköping gå upp och dra hårt men jag hängde med fint.På första varvet var det några utbrytar försök men inga fick en skaplig lucka men sen när det var 2 varav kvar så precis efter en kurva så stack Falköpingingarna både Ludwig Halleröd och Marcus Fåglum-Karlsson dom fick en skaplig lucka och jag,Linus Andersson (Nässjö CK),Martin Magnusson(Nässjö CK) och Marcus Ottosson(Nässjö CK) låg och jagade bakom.Nu låg jag asså med 3 Nässjö åkare Hmm... vad ska jag göra nu?Men vi jagade och jagade till slut så var vi inte långt ifrån dem men sen fick Falköparna nån energi kick och körde ifrån oss igen.Så det gällde asså att slåss om 3 platsen mot 3 Nässjö CK Cyklister.På sista varvet så tänkte jag att jag måste bli av med nån av dom så jag atackera när Martin drack så han tapppade(förlåt Martin men så är sporten :P).Jag fortsatte att köra på så att inte Martin skulle komma ifatt igen och jag lyckades.Sen kom vi in på upploppet ooch jag hade Linus på rullen och jag låg på Marcus Rulle Så jag bestämde mig för att vänta tills Linus drar igång spurten och ta hans rulle men jag orkade inte ta rullen men jag blev i alla fall 4!!!Här några bilder och resultatlista!

1 Ludwig Halleröd Falköpings CK 45:18:00
2 Marcus Fåglum-Karlsson Falköpings CK
3 Linus Andersson Nässjö CK 47:00:00
4 Jonathan Nilsson FK Trampen
5 Marcus Ottosson Nässjö CK
6 Martin Magnusson Nässjö CK 47:31:00
7 Viktor Svedlund Ramnäs CK 47:54:00
8 Joel Claesson Svanesunds GIF 48:50:00
9 Marcus Persson Jönköpings CK
10 Adam Eldh Knivsta CK 51:25:00
11 Sebastian Nilsson FK Trampen
12 Preben Larsen Fredrikshofs IF CK
DNF Filip Bengtsson CK Bure
DNF William Eriksson Länna Sport Cykelklubb
DNF Axel Sjölund Söderhamns CA
DNS William Eriksson Falköpings CK
DNS William Prutz Motala AIF CK





































4 kommentarer:

mormor sa...

Hej Jonathan

Tack för jag får vara med i din BLOGG

Lycka till "alla 3" i övriga tävlingar framöver
Kram Mormor o Morfar

Anonym sa...

Test ifall det går att skriva utan att vara medlem /Jonte

Anonym sa...

Kolla det gick!

Anonym sa...

Hej Jonte fin blogg!!!!!